tisdag 8 juli 2008

Måste bara få svära av mig.

Satte mig framför datorn nu och skulle ta å nedgradera mitt bredband från en 10mb till en 2 mb för ja såg att de gör ju iaf dryga hundringen i månaden.......då gick det inte att göra via nätet utan ja va tvungen å ringa, blir ombedd att ange personnummer för att få snabbare service och sen telefonkö....kommer efter ett tag fram och talar om vad jag vill och det första han säger är....och då måste jag få be om ditt kundnummer eller personnummer....Va faan ja knappade ju in det för att få snabbare service..jaja jag rablade upp det och han lägger in beställningen - ja då blir det 279:- i månaden då säger den armskodde faan
-nja svarade jag de står ju 249 för 2mb på eran hemsida.
- ja men nu är det så att vi hyr in oss på den stationen som du är kopplad till så då måste vi ta ut en högre avgift.
- Så du menar att jag ska betala mer för att jag bor här? hade det blivit billigare om jag bott i en storstad?
-ja....
- Men va f**@+w+é jaha ok men ni skulle ju iaf kunna tala om det på hemsidan då.....
- ja...jo.....
- ja sen tänkte ja ta ett viasat silver också..(såg att det skulle bli samma pris som basutbudet ja har nu).
- hrm ja jo nu e de ju så att vi hyr ju som sagt in oss på basstationen som du är kopplad till så den möjligheten finns inte..........

Inser här att jag får göra ett val....ta ut all min frustration på den stackars finniga satans målbrottskillen på supporten eller att bita av mig tungan svälja och hålla käften, han kan ju faktiskt inte rå för bolagets utbudsmöjligheter.....

så jag valde att tacka för mig och lägga på.

Tanken slog mig också att totalt säga upp abbonemanget och välja en annan leverantör....men nä just ja... ja har ju redan pratat med dom och de finns inga platser lediga i stationen och planer på att bygga ut här finn för närvarande inte. Så jag är fast vid det dyraste helvetet på marknaden om ja nu prompt ska ha bredband å om ska ska kunna sköta saker å ting så är ja väl tvungen....
Har även hört om mobilt bredband men en massa leverantörer och de funkar ju så klart inte just här.......

Nä nu ska ja ta å gå in på Johnnysfiskeblogg å skratta åt hans eländen istället.......

3 kommentarer:

Anonym sa...

De där om att det inte finns plats i stationen är bara bullshit!

Ring och prata med Staffan L så får han elda under arshlet på teracom.

Johnny Storfan sa...

Skratta åt Johnnys eländen...? Hmpfff!!!
Må ditt kikarsikte ställa om sig!

Sparris sa...

Teknikern:
Ja ja tror fann ja får göra de.

PJ: spelar ingenrol...är man en mästerskytt så träffar man ändå ;-)