måndag 14 juli 2008

Ja har nog inte skrattat så mycke på flera år....

Satt å käka lunch idag me världens största dvärg så ringde telefonen...De va kusin som ringde å skulle höra om ja fortfarande skulle komma ner i helgen...Rätt va de va så hör jag ett yyyl , ÖÖÖh, BLÄÄÄ, FÖRSVINN, STANNA , BORT (massa svordommar) faan satans huvva.....
- va håller du på me? fråga ja
- de e en ko som håller på å jaga mig....svara kusin..
Å sen satte han igång å lät igen UUUH, ÄÄÄÄh, ÖÖÖÖJJ, BORT ME DIG, STANNA...flämt flås..
Nu kved jag ganska bra.
Efter att ha lyssnat på detta ca 1,5 min så va ja ju tvungen å fråga om han verkligen va så rädd för en liten kossa mu.
- De e en älgko me en litten jävla kalv...flämt flås..arg e hon.
Nu kippade jag efter andan å tårarna sprutade på mig........
-Flämt flås frust... ja hur flämt blev det..frust nu då ...flämt till helgen? kämpade han fram....

- jo, gurglade jag fram i mitt skrattanfall.....som de ser ut så dyker ja upp.... ööh du frässten ta ett kort på na´.
-VA...??
Sen va de bara massa flämtande å flåsande igen.....
Efter ett tag så va de nån som kved fram: vi hörs flämt, pust nå sen....
- Ja vi gör det kved jag torkandes tårar....

Nu flera timmar senare har jag fortfarande inte hört nått så ja tror ja får ta å slå honom en signal för att kolla så han inte blev älgmat idag..

4 kommentarer:

Anonym sa...

jo då, jag lever;)
men som jag sagt tidigare...de är tur för dig att jag inte har någon blogg!
Hörs till helgen, då är det din tur att springa med björnarna;)

Sparris sa...

Haha ja Alex de ser ja fram emot...ska ta me de här jävla gröthunnan ja ha å, få se hur dom reagera...Blir de pytt till midda? ;-)

Johnny Storfan sa...

Världens största dvärg?!?!
Bah! NÄST största isåfall... Morsan e fan större... ;)
Kom igen när det blir nöd år du sparrisfan...;)

Sparris sa...

Nja PJ de e nog en gränspuck isf....;-)
Haha du har väl orsakat nödår i åtskilliga u-länder me dina matvanor....HAHAHAHAHAHAHA