fredag 4 juli 2008

Kan det stilla jakthungern?

Har fått en förfrågan ifrån en camping om att eliminera en nuvarande sanitär oangelägenhet dvs ett gäng kanadagäss, klartecken från länsstyrelse har fåtts och det som återstår är att kontakta jakträttsinnehavarna och markägare.
Sen återstår bara den lilla pettitessen som att kolla upp vart dom håller till den tid de inte är på campingen, För hur det än ligger till så kan även jag vara så human att jag tar hänsyn till folk (turister kan kallas folk...) å inte skjuta dom mitt inne i campingen.
Nåväl ingen panik men skynda på för faan.....så ska jag vara ute lite å tvinga PJ å skjutsa mig i tvålkoppen för att utröna vart de har sin dagsvistelse.
Så nu är det kul igen, nya jaktformer och nya spårningstekniker, allt för att få rätt djur inte bara "ett djur"........

Inga kommentarer: