måndag 18 februari 2008

Sitter å drömmer




Sitter här å kikar igenom lite kort sen i höstas och drömmer mig bort....Så länge kvar tills nästa höst...suck.


Åsså e de snart slut på harjakten och ja börjar inse att ja kanske inte hinner ut nått innan den sista ..(panik)..kanske går att komma in lite sent på jobbet nån dag till veckan så man hinner iväg å släppa hunn en sväng från morron, för hehe cheferna e ju i Indien.


Ja sen då.. bara räven kvar då som e nått å jaga, eller vänta nu.. hehe 1 mars så börjar ju lodjurs jakten, YES. Fast så va de ju de här med en hunn som inte va frisk ja, de försvårar ju lite. Å andra hunn e ju lite för omogen änn.


Ja de lär väl gå som i fjol, massa leta spår men inga spår att finna. Fast ska jag va ärlig så är jag mer hoppfull i år. Det har varit ett lodjur å sprungit i trakterna hela hösten och för nå veckor sen så rev den ju ett rådjur i byn där.


Jaja som tur är så finns det ju kort sen i höstas så länge som jag kan sitta och drömma mig tillbaka med, för ska ja va ärlig så är de mycke passbyggning, vedutkörning, saltstenar mm man ska hinna med innan nästa höst så de lär nog bara rassla till så är den här.




Inga kommentarer: