lördag 9 februari 2008

Det kostar att ligga på topp.......

Kom hem idag efter att jag följt min systerdotter på slalomtävling i Klövsjö, gjorde i ordning hundmat och gick ut till de små kräken för att kika till dom lite.

Såg på håll att det inte va som det skulle me Orne och när jag kommer fram så ser jag hur snön är röd av blod och hur hunn haltar fram viftandes på svansen. Ser bortanför hunngårn att de e älgspår så förmodligen ha han gjort illa sig när han skulle skälla ut dom rackarna.

Ja de va bara att ringa veterinärn och skynda sig iväg för att............byta biljävel först..för inte skulle ja tro att man kan bara kasta in en blodig hund på systers skinnklädsel, så det blev ilfart till syster med en livrädd systerdotter i baksätet.

Kasta ur sakerna och ungen ur bilen (trodde jag ja) ....Då har det ju förståss rasat av taket så jag kan inte ta grovingången som ligger närmast utan måste kuta till riktiga ingången, tar i hantaget och LÅST. Bankar, knackar, slår och svär till slut hör jag någon som närmar sig dörren innifrån och.......

Ja klart som faan att systersonen ska ta tillfället i akt och ge igen för allt jävelskap som folk beskyllt mig för att ha utsatt honom för, så han tar ju och låser upp men håller för dörrsatan.

Slutligen rinner droppen över och jag vräker ur mig nått i stil med -snälla rara du .....nä - öppna för i helvete annars......och sesam öppna dig så kom jag in...

Dumpar grejerna och systerdottern förklarar på 1,5 sek hur läget ligger så ingen hänger med för 5 öre, kastar mig sen ut i king caben och blåser iväg för för allt vad bilen tål hemmåt (80 knyck).

Väl hemma så blir det till att lasta in hundarna i bilen, funderade ett tag på å lämna valpen hemma, men så tänkte jag att lämnar ja han ute så rymmer den lille illbattingen och tar jag in han så lär han ju käka upp allt utom tvättmaskinen, så han fick också följa.

Nå väl lastad och klar så va de ju bara raka spåret full gas.....haha just ja, skidskytte vm och sportjävlalov för sörlänningarna så de va ju 45000 bussar som inte visste vart dom skulle samtidigt som 38296 personbilar skulle köra om fast än dom ändå skulle svänga vid nästa korsning 200 m fram...

Jaja hur som haver jag kom i alla fall till veterinären och hon kollade på honom och konstaterade att han behövde nog sövas och operera bort klobitarna som satt lösare än bergfast.

Efter nån timme hos veterinären så har hunn fått spruta för att kvickna till och jag instruktioner om hur omläggning och smärtstillande ska ges. Så jag tar hunn och bandagegrejor och knallar ut till bilen, öppnar bakdörren och möts av en väldigt glad liten stövare som har hittat en påse saltapinnar som idiot husse glömt på passagerar sätet. De va pinnar och smulor tame faan överallt.

Så det va bara att grov städa ur bilen lite snabbt för nu ville jag bara hem (sorry veterinärn att ja flura ner parkeringen eran).

Så nu efter någon timme hemma så har man hunnit tänka igenom allt och kan konstatera att hunden har blivit 5 kg lättare sen sist jag vägde honom (40 kg), Jag har blivit nästan 2500:- fattigare, hunn kommer med största sannolikhet att bli bra om några månader, jag har blivit en historia rikare och sist men inte minst.

Att hunn ha intresse för älg,

Inga kommentarer: