onsdag 5 mars 2008

Fjärde dan på lodjursjakten!!

Så blev man över talad att följa me in till stora staden Östersund (annars skulle nån lägga gäddsaxar i hund maten och skjuta tjäder och ekorre för jämthunn så de va bara å följa me).



Så efter en hel dag me koncentrationssvårigheter för att ja har funderat på om de gått in nått lodjur å isf vart...(har faktiskt skaffat vikarie på min spår rutt...min 82 årige jagarkompis Uno) Hur ska jag ta mig upp på skogen snabbast om han ringer om att det har gått in ett djur, vart har härr Nystedt nycklarna till bilen ifall han krånglar så jag måste stjäla bilen från han ?



Ja en massa tankar for genom huvet hela dan.....de e ju som en missad jakt dag fast man innerst inne vet att det mest troligt är lika som dagarna innan....men ja du vet... de kan ha hänt nått nu när ja inte va där......... men nä , inget inspår idag heller.... så nu på nattkvisten så sätter ja mig och kikar på Johnnysfiskeblogg och ser att han har haft en så svår dag i klädbutiken, Ja jag försökte att hjälpa honom att få ett par justa byxor som såg skapliga ut och som ni ser på bilden här nere så lider han svårt.............tur att man får åka ut i skogen imorrn, har bjudit me Härr Nystedt igen och får se om han nappar.... ;-)






(Ursäkta den dåliga bild kvalite´n ja ska skärpa mig :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Viljet jaktbyte? Är han verkligen lovlig den här tiden på året? Ja det undrar CA...

Johnny Storfan sa...

Jag är fridlyst!

Sparris sa...

Ja de e ju som med mårdhunden där att ingen av dom tillhör Sveriges ursprungliga djurliv så de e bara å nypa dom direkt när man ser dom...:)

Anonym sa...

ta han så delar vi på försäkringspengarna :D