måndag 30 mars 2009

Räv framme i natt igen.....

Men den rackarn vände när han mötte den nya grand canyon som bildats av ett stycke snöslunga och skurit av stigen dom använder för att gå fram till åteln......ett stycke in efter denna canyon så är det nu en krater där fällan snart ska stå...sedan fortsätter ravinen en liten bit och avslutas med en juste ramp (avfasad snö som fungerar som en handikapramp anpassad efter alla tänkbara EU mått för rullstolsburna rävar). Om allt går som de ska så får jag tag i laddaren till skruvdragarn imorrn och kan börja monterandet av ett stycke fälla.....målet är sedan att fånga minst en innan den 15 apr...

4 kommentarer:

Kela sa...

De ä bra du ä optimist tok fan! ;)

Själv har jag haft mina 3 fällor laddade hela jävla vintern och inte någon har behagat gå i.....
Vete fan vad det är för fel i år???

Sparris sa...

Ja man måste va optimist...hehe
Nä dom verka trög å få in i fälla i år....men jag ska lyckas...:-)

Johnny Storfan sa...

Du har ju en jävla fördel som inte Kela har... = Mina åtelfiskar med fångstgaranti.. ;)

Sparris sa...

Hehe ja ha mång fördelar som inte kela har hahaha men jo de underlättar me fisk på räv de ha ja märkt......