söndag 18 januari 2009

Nära både de ena å de andra idag.

Mycke harspår och rävspår men när hunn hade spårat en hare i drygakilometern utan att lyckas få den på bena så bestämde vi att koppla hunn och pröva på ett ställe en bit bort.
Hann inte mer än att släppa hunn å gå 80m så flög hunn in i skogen och drevet var i full far, de e no faan en rävjävel sa ja till kompisen och sen tog jag ett blixbeslut att springa ut på skogsbilvägen och ner till den lite större vägen för att passa där. När ja kom ut dit så hörde jag hur de rörde sig upp mot järnvägen och E45an...Jävlar tänkte jag nu gäller det att hänga på, så ja älga som en gasell och höll jämna steg med drevet och efter ca 1 km så kom vi fram till nå lägdor ca 100m från E45an.....Där tog ja beslutet att kalla in hunn, men de va lättare sagt än gjort nu när han sett räveländet några gånger under drevets gång.
Nä då upp på storvägen å över...satan tänkte ja nu smäller de ju...sen ser ja hur han vänder i diket på andra sidan och kommer tillbaka samtidigt som ambulansen kommer.....Dom fick prova bromsarna iaf.
När ja kommer fram till vägen så är hunn på vägkanten på andra sidan och fullt med bilar som kommer så jag försöker att få dom att sakta ner lite, men dom bara tittade lite konstigt på mig och fortsatte i samma fart.
Inte vet jag om dom blev rädd av att det stog en tok i snödräkt och bössa vinkades vid vägen eller om dom bara e jävligt trög. 90% av bilisterna såg inte hunn, som turligt nog bara korsade vägen 2 gånger till innan jag lyckades få tag i honom och koppla fast han....
Sen bröt vi för dagen...

1 kommentar:

teamnappet.se sa...

Fan vad otäckt.
Kan tänka mig bilisterna, se en stolle med bössa vid vägkanten. Inte skulle man stanna i första taget. hehehe