tisdag 2 september 2008

Telefon haveri

Så de har inte kunnat bli nå bloggat under dagen, får se om ja kan få igång den tills imorrn.

Nå väl ja började att gå me hunn i morse och hann nog nästan börja iaf så stack hunn iväg väldigt ivrigt upp för ett berg och direkt när jag kom upp så small det hos en passare en bra bit bort.

NU JÄVLAR SKÖT DOM FÖR HUNN tänkte jag, väntade några minuter och så skrapade de till på radion om att en hade skjutit på ett djur men visste inte hur det hade tagit riktigt.

-Jaha va hunn me? fråga ja

-Nä inte va ja kunde se, ska ja gå på me min?

-ja han kommer här nu min hunn så de kan du få göra sa jag ( kände inte för att gå hela vägen runt dit han satt och rätt igenom marken ville jag inte heller gå eftersom jag såg på hunn att det va fler djur inne)

Ja för att göra en väldigt lång historia kort så slängde sig älgen utför ett stup när han insåg att det inte fanns någon annan utväg och jag fick återgå till att gå med hunn nån gång på em. Å hunn fick efter många om och men upp okänt antal älgar som drog iväg utanför pejlhåll. Nu är jag rätt nöjd efter dagens strapatser och ska gå och knyta mig inför en ny dags äventyr.

Inga kommentarer: