torsdag 10 april 2008

Varför bli förvånad? De e bara mitt liv i ett nötskal.


Skulle iväg me bilen en sväng igår och hade bråttom pga olika orsaker och tänkte inte riktigt klart, mitt på byn så blir jag invinkad av polisen och kommer i denna stund på att jag så klart denna gång glömt bältet (min tur som vanligt, det slår aldrig fel)...Så ja stannade , fick blåsa och gå ut och sätta mig i deras buss...så roligt.

Jaja inte mycke att göra åt, så hon aspiranttjejen sätter sig och skriver böteslappen och undrar om jag bestrider den eller om jag godkänner den? Få se nu de va 1,2... ja säg ca 5 poliser som såg mig utan bälte så de blir ju ert ord mot mitt. Klart som fan de bara e å skriva på svara ja.

Va kostar de här då?
-Ja de blir ju 1500 kronor säger hon.

så när det är underskrivet å klart så sätter ja mig i bilen å blåser iväg. På vägen sen så börjar ja fundera att de e konstigt att de va dyrare att köra utan bälte an att köra oskattat för de kostar ju bara 1000 spänn. Ja menar skatten ska ju gå till vägarna, förbättringar mm medans de måste väl va upp till mig om jag gör illa mig om ja kör på tok, eller?

Ja grunna på de där ett tag så klack de till, just ja de e så dom tänker de rackarna. Om jag kör på tok och blir skadad eller invalid så kostar jag ju pengar men har jag bälte och klarar mig fint så kan jag fortsätta att arbeta och betala en jävla massa skatt, staten får sitt och jag en stackars underbetald,undernärd sparris kan blir urkramad ännu mer.

Men de e bara å bryta ihop å gå vidare. Om jag känner mig själv rätt så lär jag ju krocka med en älg imorrn som bryter benat och jag får betala för sveda och värk till staten som därefter sätter dit mig för jaktbrott eftersom det inte är tillåtet att jaga älg nu och att jag använde ett klass2 vapen, då min lilla bil jag bytt till mig inte kommer upp i de 2700joule som krävs för att räknas till klass1.
Så go å gla kexchokla

3 kommentarer:

Anonym sa...

med din lilla fisbil så kör du ju under älgen ;)

Johnny Storfan sa...

Vilka jävla snuts**n...
Borde väl va upp till var å en om man vill slå ihjäl sig vid en krock...
1500:- ..... Lider med dig!

Anonym sa...

Helt rätt, man ska köra med bältet PÅ... *ler* //"Storasyster"