tisdag 3 februari 2009

Jakt å fiske på tv4 plus

Ja måste få svära av mig lite.....De den där rackarns moberg håll på me i de där programmet...räknas de till jakt?
Dom åker runt me bil och kollar ut skjutbara djur, åker sedan så de kommer rätt i vind för att sedan bara smyga genom några småbuskar till ett bra skottläge....Han hade ju lika väl kunnat sitta kvar i bilsatan eller hade han prövat att köra över djuret hade de blivit mer jakt än den avrättning som han bedrivit sista programmen.
Ja skulle nästan kunna drista mig till att säga att de som har Nödslakteriföretag har mer jakt i sin affärsverksamhet än va Per Moberg har haft i sina program denna säsong.........

6 kommentarer:

Johnny Storfan sa...

Instämmer!
Va värdelöst! Jag trodde jag sett botten vad gäller jakt och fiske programmet men det blir bara sämre och sämre...
Ibland smyger dom ju inte ens. Dom går på led bakom en blekfet Rambo-wannabe i cammokläder, helt upprätt medans "viltet" står och tittar på dom och undrar va fan de är för dårar som kommer inklampandes...

Som du var inne på: Att se nödslaktbilen komma inrullandes är ju fan så mkt intressantare än detta skit... Fiskedelen är ju inte heller den så mycket att komma med.... Skärpning tv4+ !

U.R sa...

Skjuta hortar i hägn har inte något med jakt att göra... :(

XJAKT sa...

Jag är beredd att hålla med Er, på flera punkter. Hans guide ger tråkigt nog ett klart komiskt intryck, Hans guide är ju ändå en känd jaktpersonlighet med vad jag vet ett gott omdöme.
Jakt i hägn ÄR jakt, men något lättare, ungefär som att sätta sig i ett skånskt jakttorn för att skjuta ett rådjur, man kan knappt misslyckas. Man får snarare se det som ett intressant inslag hur man kan jaga...på ett annorlunda sätt.

Anonym sa...

Kan inte annat än att hålla med föregående talare! Har inte sett programmet på ett tag, men illustrationen känns igen!

Synd att dom ger en sån bild av hur jakt går till.

Tack för en intressant blogg!


:) Ninna

teamnappet.se sa...

Jag tycker oxå att dessa program blir sämre och sämre.
Och att jaga i hägn tycker jag är lite lågt.
Ok om det inte hade visats så tydligt, det kan ju vara svårt att få ihop ett "bra" jaktinslag på helt vilda djur.
Men vi som jagar vill ju ändå ha ett bra inslag av "allt".
Dvs, det ska smygas alt. vakas på ett korrekt sätt, djur ska visas levande och sedan till sist så ska det smälla.
Om djuret blir på plats är inte helt nödvändigt.
Det är ju som sagt mänskligt att missa.
Bara det inte blir vilda western av programmet och att det jagas på "dåligt" sätt.

Sparris sa...

Kul me lite reaktioner och åsikter och jag ser att smaken e som baken å de e väl en jävla tur de...fan så trist de skulle bli annars.
:-D