fredag 2 maj 2008

Då har man fått se första för i år.

Va iväg på förmiddan å hämta folk som skulle ner på svensta å handla me taxin, så när ja hämtat upp dom och va på väg ner mot svensta så ser jag några blöta spår över vägen och de va nå rejäla labbar. Tog en snabb funderare och va på bromsen men tänkte att ja kanske inte blir så poppis om ja drar på en grisnit för att ut å följa några spår, suck aja men ja memorerade vart de va och gjorde turen till svensta. På vägen tillbaka så höll jag korpgluggarna vidöppna och spanade av skogen och dikena, spåren över vägen hade torkat för länge sedan men jag la märke till att de fanns några små snögluttar kvar i diket och de såg löst ut i vägkanten så de skulle nog kanske gå å se nått.
När alla var hemskjutsade så styrde jag kosan hemmåt och när jag kom fra dit där spåren gått över vägen så va ja tvungen å stanna, Hoppa ut ur taxin å började spana av i diket, jodå där i snön så syntes spåren efter nalle så ja tog upp spåret för att se vart den va på väg.
De va svårt som bara den att se vart faan den kutat på hårdbackarna men e man noggrann så brukar de gå en bit. Efter nå hundra meter och några minuter senare så slog det mig att ja hade ju taxin som ja va tvungen hem med så jag fick så lov att avbryta mitt spårande. Men håller den kursen så kan jag nog hitta på den rackarn nån kväll till veckan igen hehe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kort på spåren?!

Anonym sa...

hade ja haft kameran me mig så hade ja inte fått sett spåren ens :-)

Anonym sa...

Åkte du möjligtvis förbi Nästeln...?

Anonym sa...

Ja lizard jag har åkt förbi nästeln flera gånger men inte ett spår ännu, men du är den första jag ska meddela när jag stöter på något där hehe